پنجم دی ، بازداشت نخبه رزمی ایران و موسس رزمگاه کماندو



یازده سال قبل در چنین روزی استاد عبدالحمید باقریان جمنانی تنها به جرم همکاری نکردن با نهادهای امنیتی بویژه وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران در سرکوب اعتراضات مردم ، توسط وزارت اطلاعات بازداشت و روانه سلولهای انفرادی این نهاد امنیتی شد .
فشارها از سوی وزارت اطلاعات از چند سال قبل تر شروع شده بود . آنها که پی به پتانسیل بالای نیروهای آموزش دیده رزمگاه کماندو ایران  تحت امر استاد باقریان ، برده بودند در صدد برآمدن تا با پیشنهادهای اغوا کننده این نیروها در پیشبرد اهداف خود استفاده نمایند که در همان ابتدای امر با موضع روشن و محکم رزمگاه و استاد باقریان مواجه گشتند که رزمگاه هیچگاه در مقابل خواست مردم نخواهد ایستاد بلکه همواره خود را عضوی از ملت ایران میداند و در همه سختی ها همانند گذشته در کنار ملت خواهد بود .
اندک اندک این پیشنهاد بی شرمانه رنگ و بوی تهدید به خود گرفت اما باز هم استاد باقریان از مواضع خود پا پس نکشید تا آنکه در دی ماه 1387 وزارت اطلاعات که پی به اعتراضات و آتش زیر خاکستر برده بود چاره را در بازداشت استاد باقریان و مربیان ارشد این مجموعه عظیم ورزشی فرهنگی دید و در صبحدم پنجم دی 1387 با متوقف کردن خودروی حامل استاد باقریان و چند تن از اعضاء ارشد رزمگاه در خیابان تهران شهرستان قائمشهر اقدام به بازداشت ایشان نمود .
در این مدت حتی با پیگیری های نیروهای رزمگاه هیچ ارگانی حاضر به پاسخگویی نشد و تمامی جراید و خبرگزاریها حاضر به انتشار این خبر و حمایت از نخبه رزمی ابران به انتخاب سازمان نخبگان ایران ، نشدند . شش ماه بازداشت در سلولهای وزارت اطلاعات و بازجویی های پیاپی تا بتوانند لکه تاریکی در طول فعالیتهای ورزشی و زندگی استاد باقریان بیابند ، همه و همه فایده بود تا آنکه پس از ناامیدی بازجویان از به هدف رسیدن در این پرونده ، استاد باقریان به زندان بند هشت ساری انتقال داده شد و سرانجام در شهریور 1388 ایشان با تبرئه از اتهام اقدام علیه امنیت ملی  با سربلندی از محبس آزاد گشتند .
البته دشمنی های حکومت با رزمگاه در سالهای بعد نیز ادامه پیدا کرد که یک نمونه آن یورش یگان ویژه نیروی انتظامی با ماشین آلات سنگین به رزمگاه در زمان تعطیلی دوره های آموزش که تنها چند تن از اعضا کادر در مجموعه رزمگاه حضور داشتند . در این یورش ساختمانهای مجموعه رزمگاه که همگی با هزینه شخصی اعضا رزمگاه و بدون هیچگونه کمک از سوی دولت بنا شده بود توسط نیروی انتظامی و به دستور شورای عالی امنیت ملی به ریاست حسن روحانی رییس جمهور حال حاضر ایران تخریب و به آتش کشیده شد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر