بزرگداشت تنها تشکلی که ایستاد



یکی از تاثیرگذارترین اتفاقات روز 25 مرداد ، تصویب هنر رزمی کماندو میباشد . اولین رشته رزمی ایرانی به مرکزیت کشورمان در سال 1362 بنیانگذاری شد و در تاریخ 25 مرداد 1376 به تصویب رسید . در تمام این سالها دوره های آموزش این رشته بشکل منظم و بصورت دوره های زمستانی و تابستانی برگزار میگردید که نتیجه تلاش این سالها آموزش تعداد زیادی از جوانان کشورمان و جوانانی از کشورهای همسایه بود .
 با گذشت چند سال و آشنایی بیشتر جوانان با این مرکز آموزش نهادهای امنیتی توجه ویژه ای به این مرکز نمودند و بر آن شدند تا از آن بعنوان بازوی مردمی خود استفاده کنند که هر بار بشکلی سعی در همراه کردن رزمگاه با خود داشتند اما همواره با مخالفت بنیانگذار این رشته استاد عبدالحمید باقریان مواجه گشتند تا آنکه در پاییز 1387 زمانی که از رسیدن به هدف شوم خود ناامید گشتند دست به بازداشت استاد باقریان و تعدادی زیادی از مربیان رزمگاه نمودند . پس از آن بود که دشمنی ها با رزمگاه بصورت گسترده علنی شد و کارشکنی های زیادی در فعالیت های این رشته و مجموعه رزمگاه صورت گرفت . اما این پایان کار نبود زیرا مخالفت رزمگاه با نهادهای امنیتی و بخصوص وزارت اطلاعات آنچنان بر مسئولین سنگین بود که در آبان 1391 یگان های ویژه نیروی انتظامی استانهای مازندران و گلستان و سمنان با همکاری اطلاعاتی سپاه پاسداران به رزمگاه یورش بردند و تعدادی اندکی از نیروهای کادر حاضر در رزمگاه را بازداشت و تعدادی از ساختمانهای مرکز آموزش را تخریب نمودند . از آن سال تاکنون عبور و مرور به زمین های رزمگاه که در دل جنگلهای شهرستان سوادکوه واقع است ، ممنوع بوده و در صورت کوچکترین تحرکی در منطقه نیروهای انتظامی شهرستان به رزمگاه اعزام میشوند .
این روز را گرامی میداریم هر چند خانه های رزمگاه را تخریب کردند اما پرچم مردانگیش همچنان استوار و پابرجاست . رزمگاه تخریب شد اما تن به ذلت نداد در زمانه ی سختی که مدعیان مردانگی فراوانند در حالی که در پرونده شان اثری از کوچکترین زخم های ایستادگی در برابر ظلم دیده نمیشود .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر