مسابقات جعلی استراگوس ، سرقت در نوآوریهای ورزشی


نام هنر رزمی کماندو برای اغلب ورزشکاران ، بخصوص رزمی کاران در کشورمان نامی شناخته شده میباشد . رشته ای که در سال 1362 توسط جناب استاد عبدالحمید باقریان جمنانی و به مرکزیت ایران عزیز در استان مازندران تاسیس گردید که مدتی بعد مرکز آموزش شبانه روزی آن با نام رزمگاه کماندو ایران افتتاح و فعالیتهای آموزشی خاص خود را در جنگلهای همیشه سبز استان مازندران به شکلی منظم و منسجم ادامه داد . در کنار اموزشهای رزمی و امدادی خاص این رشته که گذراندن آن توسط هنرجویان با سختی های فراوانی همراه بوده فعالیتهای گسترده دیگری نیز با مدیریت شخص استاد باقریان برنامه ریزی و اجرا گشته که همگان به نوآوریها و زیباییهای خاص آن اذعان دارند .
 از جمله این فعالیتهای بسیار جالب ، برگزاری مسابقات رزم و توان در بهار سال 1383 در جنگلهای سوادکوه مازندران و مرکز آموزش شبانه روزی رزمگاه کماندو ایران بود که با استقبال گسترده ورزشکاران از سرتاسر ایران عزیز همراه گشت . از مراحل خاص و پرهیجان این مسابقه میتوان به گذر از موانع و رودخانه ، عبور به کمک طناب از پرتگاه ، صخره نوردی ، راپل ، اسب سواری ، دوچرخه سواری ، دوی استقامت و ... که در شیبهای تند جنگل برگزار شد ،نام برد . مسابقاتی که با هزینه شخصی رزمگاه و بدون کوچکترین حمایتی از سوی مسئولین و متولیان امر ورزش کشور و استان مازندران برای اولین بار برگزار گردید که پس از برگزاری همان سال بازتاب خوبی در کشورهای منطقه و حتی چند کشور اروپایی داشت و دعوت نامه های فراوانی به دست مسئولین برگزاری مسابقات رزم و توان رسید تا این مسابقات را در کشورهای دعوت کننده اجرا کنند و ثبت رسمی و جهانی آن نیز در کشورشان صورت گیرد . اما بخاطر علاقه مدیریت رزمگاه به خاک کشورش به تمامی دعوت ها پاسخ منفی داده شد تا شاید روزی مسئولین امر ورزش در کشور قدر داشته های خود را بدانند و به نوآوران بها دهند . پس از گذشت چند سال از برگزاری این مسابقات در ماههای گذشته و در اخرین مورد آن ، چند روز گذشته مسابقاتی بنام استراگوس در مازندران به مدیریت مقداد کامرانی برگزار شد که با حمایتهای فراوان مسئولین ورزش استان مازندران همراه بود . مراحل استراگوس برگرفته از مراحل زیبا و پیچیده همان مسابقات رزم و توان بوده که با سطح فنی بسیار پایین تر توسط اقای کامرانی برگزار شد . 
جالب است بدانید خود ایشان از کسانی است که در مسابقات رزم و توان سال 83 شرکت کرده و از آموزش دیده گان هنر رزمی کماندو میباشد که با وقاحت ، از نحوه برگزاری مسابقه و پیچیده گیهای آن کپی برداری نموده و حق معنوی و فنی این مسابقات که در سال 83 بنام رزمگاه کماندو و شخص استاد باقریان ثبت گردیده را نادیده گرفته و در تمامی مصاحبه ها  نیز خود را موسس این شیوه مسابقاتی معرفی کرده است . مسئولین ورزش نیز حتی با این مسئله برخورد نکرده و با حمایتهای همه جانبه آن در این بی شرمی مشارکت داشته اند . دوستداران رزمگاه این حرکت زشت اقای کامرانی را محکوم کرده و پیگیری قانونی آن را حق رزمگاه میدانند . در مملکتی زندگی میکنیم که دزدی به هر شیوه ای نهادینه شده و فساد در هر گوشه ای به وضوح دیده میشود . مطالب فوق تنها به این جهت منتشر گشت تا خوانندگان عزیز در جریان بهتر این حرکت زشت و به نوعی سرقت معنوی قرار گیرند.
به امید ایرانی آزاد و رها از دروغ و نیرنگ و زشتی

۲ نظر:

  1. واقعا عجب روزگاری شد. جای تاسف به حال چنین افرادی که بازیچه دست این رژیم میشن. واقعا که

    پاسخحذف
  2. چقدر یک فرد می‌تواند پست باشد ودست به چنین اعمال ننگینی بزند

    پاسخحذف