پانزده رمضان مصادف است با سالروز رهایی استاد
عبدالحمید باقریان جمنانی از چنگال حکومت ظلم و ستم . پاییز 1387 پس از انکه استاد
باقریان موسس و بنیانگذار رزمگاه کماندو ایران برای چندمین بار در برابر خواسته
نهادهای امنیتی مبنی بر همکاری ایشان و نیروهای تحت امرشان در سرکوب اعتراضات
مردمی در صورت بروز اشوب در کشور ، مقاومت و جواب رد داد ، نیروهای عملیاتی وزارت
اطلاعات اقدام به بازداشت ایشان و تنی چند از مربیان رزمگاه نمودند . برخلاف انکه
در این روزها میبینیم پس از بازداشت حتی افرادی ساده توسط نهادهای امنیتی
سازمانهای حقوق بشری صدای عدالتخواهی سر میدهند و کمپینها براه میاندازند اما پس
از بازداشت و انتقال استاد باقریان به بازداشتگاههای وزارت اطلاعات هیچ نهاد و
فردی از سازمانهای حقوق بشر اعتراضی ننمودند و در سکوت کامل خبری چه داخلی و چه
خارجی این ظلم و رستم اشکار اتفاق افتاد . با انکه تلاشهای زیادی از سوی افراد
مختلف برای ارتباط با شبکه های خبری و اطلاع رسانی در خصوص این مهم شد اما با کمال
تعجب سایتها و روزنامه های داخلی با تهدید های وزارت اطلاعات لب به سکوت بستند و
کانالهای خبری خارج از کشور بی توجهی معنا داری نشان دادند . استاد باقریان و چند
تن از همراهانشان بیش از 9 ماه در سلولهای انفرادی وزارت اطلاعات بازداشت بودند و
حتی در این مدت اجازه دیدار با خانواده شان را نیز پیدا نکردند . تا اینکه سرانجام
بعد گذشت چند ماه و شکست نهادهای امنیتی در همراه کردن ایشان با خود و پیدا نکردن
حتی کوچکترین لکه سیاهی در پرونده ایشان در پانزده رمضان مصادف با شهریور 88 که
اعتراضات مردمی تا حدودی فروکش کرده بود ایشان و چند تن از مربیان رزمگاه ازاد
گشتند . البته دشمنیها بدینجا ختم نشد و در سالهای بعد با لشگرکشی به رزمگاه و
تخریب مرکز اموزش سعی در خالی کردن نفرت و خشم خود نسبت به طریق درستی و اعتلای
نام ایران و ایرانی ، نمودند.

هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر